norrland i mitt hjärta

nu har jag bott i norrland i typ 9 månader och jag älskar det verkligen!
tråkigt att flytta härifrån, men skönt att komma närmare familjen oså igen.
jag älskar vintern med snön, kylan och mörkret, stjärnorna, men även de fina, soliga, iskalla vårvinterdagarna.
jag älskar hur allt vaknar till liv igen på våren efter att ha varit så stelfruset som om allt vore i djupsömn.
jag älskar sommarkvällarna som är nu, solen som aldrig riktigt går ner, det är ljust dygnet runt, värmen, livet, havet, lugnet efter regnet, vatten som rinner.
jag älskar Guds fantastiska natur.
tycker till och med om myggen för de skapar en så härlig känsla.
egentligen finns väl allt detta hemma också, men på nåt vis är det speciellt och annorlunda här. lite mer magiskt och vackert på nåt vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0