en bra lördag

idag är en bra lördag. en lördag utan måsten. jag gör precis det som faller mig in. sov längre än vanligt, för jag kände för det. tittade på studentklänningar och annat kul på datorn, för jag kände för det. packade ner saker jag fått i en flyttkartong, för jag kände för det. sydde örngott av tyget jag köpte för månader sedan, för jag kände för det. går fortfarande i pyamasbyxor, för jag känner för det. nu ska jag gå en promenad och njuta av det fina vårvädret, för jag känner för det. och jag tänker inte göra varken svenska eller samhällskunskap eller projektarbete, för jag känner inte för det.
idag är en bra dag, en lördag utan måsten, en lördag när jag gör som jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0