sommar/vinter?

vad ska jag skriva om egentligen?

jag saknar sommaren!
men ändå så längtar jag tills det blir mer höst o vinter på riktigt för det är så mysigt att gå runt o småfrysa o ha tjocka kläder och vantar o mössa o sånt på sig!
och sitta inne med snälla människor o se på film, dricka varm oboy när det är alldeles mörkt ute även fast det knappt hunnit bli kväll!
och dom mysiga promenaderna man kan ta när det är mörkt ute och jättekallt så man fryser fast man har tjocka vantar, mössa och stooor halsduk, o man går där och andas massa kallrök.
det är så mysigt!
och när man får åka skidor och snowboard!
särskilt i skogen, när man får panik o tror man ska typ dö när man håller på att krocka med ett träd, när man ligger i snön och asgarvar jättelänge när man ramlat..
men ändå,
sommar,
det är varmt man kan gå runt i bara linne o shorts, eller klänning kanske.
bada hela tiden, träffa kompisar hela dagarna åka på läger, träffa nya människor (det kan man ju göra på vintern också) göra vad man vill, vara uppe lääänge o det blir inte ens helt mörkt ute..

tänk om det inte fanns årstider!!
fy vad träkigt det skulle vara då, om det alltid va sommar, o man aldrig kom in i hösten så man va tvungen o köpa nya höst/vinterkläder
om det alltid var varmt o sommar, fy vad man skulle tröttna på det..tror jag..

jag gillar vintern iafl, (än så länge)
hinner nog tröttna ganska fort men ändå..
that's life!
det går upp och ner, vare sig man vill det eller inte

vinter/sommar?

Kommentarer
Postat av: hanna

vinter och sommar är lika bra :)

men att åka skidor på vintern och asgarva jättellänge är en av de ästa sakerna (:

jag tycker att vi ska åka skidor eller snowboard nån gång tillsammans i vinter :)

kramiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisar :)

(haha det var länge sen jag sa kranisar) det var kul ahaha, jag är konstig hejdå :)

2009-09-28 @ 21:50:47
URL: http://haannanord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0