slim?

ikväll hände en kul grej.
vi satt typ hela familjen, (utom pappa) och kolla på teve. jallefall så uppstår en dialog..
jag: mamma, nu har jag kommit på att jag nog vill ha en mörkblå slimline eftersom det inte är så vanligt.
tabita: vad är det för nåt?
mirjam: en slimblinde, det är när man är smal och blind.
tabita: vaaa?
mirjam: jaa, debora är ju smal och har nyss vart hos optikern och blablabla (minns inte va hon sa)
jag: (skrattar jättemycket) jo men precis och så gillar jag blått..
mirjam: jaa, o jag är ju inne i en svart period så jag skulle nog hellre vilja ha en svart..
tabita: men vad är en slimblinde för nåt?
mirjam: jo men den är smal, o man förstår inte alltid vad som står... man är blind..
tabita: snart söker jag på google...
mirjam o jag: ja men gör det 
tabita: (går iväg och kollar min önskelista) äre en sång här lock och platt tång som du snackade om att du ville ha eller? 
jag: ja för den är ju väldigt smal och blind..
tabita går in på google i mobilen men ger upp när hon inte hittar nåt.. 
tabita: men säg va dde är då!
mirjam: fattar du bättre om vi säger slimline?
tabita: öhh neeej...
jag: men jag har ju pratat med dig om dehär förut..
desiré: menar ni slimline bible?
jag: ja precis
tabita: vadå?
mirjam: slimline bible, slimblinde är ju typ förkortning, slimline bible slimblinde.. 
jag: ja en jättesmal bibel typ..
tabita: jaha.....
okej ni kansie inte fatta så mycket av de här men det va jättekul jallefall..
hehe humorn är på topp! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha ha!

2009-12-12 @ 21:52:41
URL: http://josefinegren.blogg.se/
Postat av: elin

HAHAHA!!! så galet roligt! varför har inte jag såna hära roliga konversationer!??

2009-12-13 @ 20:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0